გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის
სახელი გვარი, პირადი ნომერი: მარინა ჭუმბურიძე,პ/ნ 18001004005
საგანი:
ბუნებისმეტყველება
სწავლების
საფეხური/კლასი: 1
მოსწავლეთა
რაოდენობა: 22
გაკვეთილის
თემა: როგორ ამოვიცნობთ საგნებს? (შეგრძნების
ორგანოები)
გაკვეთილის მიზნები:
- · მოსწავლეებმა გააცნობიერონ რომელია მხედველობის, სმენის, შეხების, გემოსა და ყნოსვის ორგანოები.
- · მოსწავლემ შეძლოს შეგრძნებების ორგანოების დახმარებით აღწეროს (დაახასიათოს) სხვადასხვა საგანი.
#
|
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების
ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო რესურსები
|
დრო (წთ)
|
1
|
ფაზა A
წინარე ცოდნის გააქტიურება: მოსწავლეები მსჯელობენ რომელი ორგანოებია
საჭირო საგნის სხვადასხვა თვისების დასახასიათებლად.
|
კითხვა-პასუხი
|
საერთო საკლასო
|
5 წთ
|
|
2
|
ფაზა B
აქტივობა: ,,დავინახოთ თითებით, ყურებით,
ცხვირით.“
თვალებახვეული მოსწავლე ხელის შეხებით, მოსმენით და ყნოსვით ამოიცნობს მეწყვილის მიერ
ამორჩეულ საგანს (საგნები მასწავ- ლებლის მიერ წინასწარ არის შერ- ჩეული) . |
კითხვა-პასუხი, დისკუსია
|
წყვილებში
|
სხვადასხვა გამოსაცნობი საგანი მაგ:კალამი, საშლელი, წიგნი,ჯოხი, ყვავილი,
მაგნიტოფონი
|
7 წთ
|
3
|
აქტივობა: დავინახოთ თვალით, შევიგრძნოთ ენით.
მოსწავლე შეხედავს წინასწარ შერჩეულ საკვებ პროდუქტს გამოიცნობს, გაუსინჯავს
გემოს და დაახასიათებს, დაადგენს რომელი ორგანო დაეხმარა მას დავალების შესრულებაში.
|
ინდივიდუალური
|
საკვები პროდუქტები: ლიმონი, შოკოლადი, ვაშლი, ლიმონათი.
|
7წთ
|
|
4
|
დემონსტრირების მეთოდი
|
საერთო საკლასო
|
კომპიუტერი,პროექტორი
|
3წთ
|
|
5
|
ფაზა C
მოსწავლემ დაკვირვების შედეგად უნდა ახსნას შეგრძნების რომელი ორგანოს მეშვეობით
ახდენს საგნის მახასიათებლების აღწერას.
კლასი იყოფა 4 ჯგუფად და თითოეულ ჯგუფს ურიგდება სხვადასხვა საგანი.
თითოეულმა ჯგუფმა უნდა დაახასიათოს არჩეული საგანი: I ჯგუფი ყურძენი
II ჯგუფი - ცივი ჩაი
III ჯგუფი
- ვარდი
IV ჯგუფი
- ხმის გამომცემი სათამაშო.
|
დისკუსია
|
ჯგუფური
|
საკვები პროდუქტები და სათამაშო
|
11წთ
|
6
|
საშინაო დავალება: დახატულია საგნები: გოგრა, სუნამო, კაკტუსი, ბულბული,
ლოლუა.საგნების შუაში ჩამოწერილია შეგრძნების ორგანოები: თვალი , ცხვირი, ენა, ყური,
კანი. მოსწავლემ უნდა დააკავშიროს საგანი შესაბამის გრძნობის ორგანოსთან.
|
ინდივიდუალური
|
ფანქარი და ფურცლები შესაბამისი დავალებით.
|
2 წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
ü მოსწავლემ
შეძლო მხედველობის, სმენის, შეხების, გემოსა და ყნოსვის ორგანოების გაცნობიერება.
ü მოსწავლემ
შეძლო გრძნობის ორგანოების დახმარებით სხვადასხვა საგნის აღწერა ( და-
). ხასიათება.)
). ხასიათება.)
შეფასების რუბრიკა
შეფასების კრიტერიუმები
|
არადამაკმაყოფი-
ლებელი
|
დამაკმაყოფილე-
ბელი
|
კარგი
|
ძალიან კარგი
|
ჩამოთვლის შეგრძნებებს და უკავშირებს შესამაბის ორგა-
ნოებს |
ვერ ახერხებს ჩამოთვლას და ვერ უკავშირებს შესაბამის ორგანოებს
|
ჩამოთვლის,მაგრამ უჭირს შესაბამის ორგანოებთან
დაკავშირება |
ჩამოთვლის სწორად და ცდილობს
შესაბამის ორგანოებთან დაკავშირებას
|
ჩამოთვლის სწო-
რად და ზუსტად უკავშირებს შე-
საბამის ორგანო-ებს |
საგანს უკავშირებს
შესაბამის აღქმის ორგანოს და
ახა-
სიათებს საგნის თვისებებს
|
ვერ უკავშირებს
და ვერ ახასიათებს
|
უკავშირებს,მაგრამ
უჭირს დახასია-
თება
|
უკავშირებს სწო-
რად და ცდილობს
დახასიათებას
|
უკავშირებს სწო-
რად და ახასია-
თებს სრულყოფი-
ლად
|
ჩართულობა
|
არ მონაწილეობს აქტივობებში ან მონაწილეობს ძა-
ლიან იშვიათად
|
იშვიათად მონაწილეობს და
შეაქვს წვლილი
ზოგიერთ აქტივობაში
|
აქტიურად მოვაწილეობს და შეაქვს წვლილია
აქტივობების უმ-
რავლესობაში
|
აქტიურად მონა-
წილეობს და შე-
აქვს მნიშვნელოვანი
წვლილი ყველა აქტივობაში
|
თანამშრომლობა
|
არ თანამშრომ-
ლობს (ან იშვია-
თად) თანატო-
ლებთან წყვილში/
ჯგუფში მუშაობის
დროს
|
იშვიათად თანამშრომლობს
თანატოლებთან
წყვილში/ჯგუფში
მუშაობის დროს
|
ხშირად თანამ-
შრომლობს თანატოლებთან
წყვილში/ჯგუფში
მუშაობის დროს
|
ყოველთვის აქტი-
ურად თანამშრომლობს
თანატოლებთან
წყვილში/ჯგუფში
მუშაობის დროს
|
ხელმოწერა:
მ.ჭუმბურიძე
თარიღი: 07.07/2018
No comments:
Post a Comment